Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2008

Δειλιάζω;;;

Γυρίζω από ένα υπέροχο καφεδάκι κοντά στην πιο μεγάλη αγάπη μου, τη θάλασσα. Δυστυχώς, δεν έχω την ικανότητα να σας ταξιδέψω με λόγια στη θάλασσα που με αγνάντευε όσο εγώ αυτή, στο τραπεζάκι μου που λιαζόταν, στο εσπρεσάκι μου, στον απέναντί μου και στην παρέα της εφημερίδας μου. Όμως, εγώ ταξίδεψα αυτό το απομεσήμερο όπως μόνο η θάλασσα μπορεί να με ταξιδεύει και ξέρω πόσο τυχερή είμαι που ζω τόσο κοντά της.

Παρέα μου, σας είπα, η «Καθημερινή» της Κυριακής με ένα περιοδικό που για πρώτη φορά σήμερα είδα. Το «GK». Πολύ καλό, αυτό τουλάχιστον το τεύχος, το 4ο. Πολλά τα θέματα, εξαιρετικό το editorial του Αντώνη Παπανικολάου με αφιέρωση στους απανταχού αθεράπευτα ερωτευμένους, όπως γράφει, ένα στίχο από την Σαπφώ σε μετάφραση του Σωτήρη Κακίση: «Σαν άνεμος μου τίναξε ο έρωτας το νου, σαν άνεμος που στο βουνό βελανιδιές λυγάει» και με ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο του Γιάννη Κωνσταντινίδη, που ξεχώρισα, στην ενότητα «Σχέσεις … με φίλους».

Τίτλος του: Ένας ξένος. Υποστηρίζει λοιπόν σε αυτό πως στην ανδρική φιλία όταν ο ένας αποδεικνύεται δειλός, η εκτίμηση του άλλου στο πρόσωπό του κλονίζεται εκ βάθρων.
Το προσυπογράφω και πιστεύω πως το ίδιο ισχύει και στην γυναικεία φιλία και γενικώς σε όλων των ειδών τις σχέσεις. Ο δειλός άνθρωπος όποια άλλα χαρίσματα και αν έχει, όσο έξυπνος, όσο έμπειρος, όσο μορφωμένος, όσο επαγγελματικά καταξιωμένος, όσο κοινωνικά αποδεκτός και αν είναι καταλήγει παρίας της ζωής του ή εκλιπαρεί διαρκώς τους γύρω του για κανάκεμα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο τέλος της ιστορίας του ο Κωνσταντινίδης. Μπορείς λοιπόν να έχεις εκτίμηση και ό,τι απορρέει από αυτή σε έναν άνθρωπο που δειλιάζει να αντισταθεί σε όποιον «νταλκά» τον πλακώνει;

Μου άρεσε το θέμα και η ανάπτυξή του. Αναρωτήθηκα αν εγώ δειλιάζω. Κοίταξα την θάλασσα, κοίταξα τον απέναντί μου, κοίταξα μέσα στα μάτια του και απάντησα, πως όχι.
Παλεύω και θα το παλεύω.

8 σχόλια:

rain είπε...

Και φυσικά θα το παλεύεις. Δεν το βάζουμε κάτω ποτέ. Και ξέρεις καμμιά φορά κι εγώ έτσι σκέφτομαι για τους δειλούς ανθρώπους μα μετά αναιρώ.Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι το ίδιο, δεν αντιδρουν με τον ίδιο τροπο, λυγίζουν διαφορετικά με άλλη δύναμη ή αδυναμία, βγαλμένοι από διαφορετικές ζωές και μεγαλώματα..Τέλος πάντων μακρυγορώ.. Να'σαι πάντα καλά και να περνάς καλά..Φιλιά

Ανώνυμος είπε...

ετσι μπραβο...

καλη παλη...και τις καλησπερες μου...

*αυτο μας ελειπε με τετοια θαλασσα μπροστα ,με τετοιους ουρανους να τα παραταγαμε...*

sealike2 είπε...

Πριν απο κάθε κάθε απόφαση μας, πρέπει να "γνωρίσουμε" τα ζύγια της!!Καλή Εβδομάδα.

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Σωστά λες, όποιος παρίας γίνει στη ζωή του, δειλός στα ναι και τα όχι και στις πράξεις, βαρίδι γίνεται, και μόνος του βυθίζεται και αφανίζεται από το φως... Η ζωή προχωράει δίχως να τον περιμένει... Ωστόσο, ένας φίλος, ποτέ δεν αφήνει εύκολα κάποιον πίσω του. Με κίνδυνο να βουλιάξει κι ο ίδιος, βαστά το χέρι αυτού που ρούφηξε το σκότος, κι αδυνατεί να το αφήσει... Αν μπορεί να τον τραβήξει έξω, αν όχι, ... δηλώνει το παρόν, και είναι εκεί, μήπως έρθει η καλή στιγμή, και φύγει, και δεν προλάβει...
Το ζήλεψα το καφεδάκι σου στην παραλία... :)) Μάλλον θα πρέπει να ακολουθήσω το καλό σου παράδειγμα!
Μια καλή εβδομάδα να έχεις!

Nefelli είπε...

Καλησπέρα νότα μου,
Θα χρησιμοποίησω μια φράση του Δ.Σολωμού:
"Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία"
Κι εμείς.... όλοι εμείς, είμαστε λεύτεροι!!
Φιλί γλυκό

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή μου Νότα
δεν είναι όλες οι δειλίες,... δειλίες. Αρα ούτε μπορούμε όλες να τις κατακρίνουμε. λ.χ η δειλία στον πρωτο έρωτα είναι δείγμα αθωότητας, μήπως ξεχάσατε όλες και όλοι σας το χαμήλωμα των ματιών στο πρώτο άγγιγμα, το δείλιασμα για το πρώτο ραντεβού, το μεγάλο δείλιασμα για το πρώτο βήμα, λίγο πριν το άλμα,.....

M-meggie είπε...

βροχούλα δεν μακρυγορείς, αγαπάς τους αδύναμους, ενώ θαυμάζεις τους δυνατούς. Και εγώ το ίδιο.


in the sky δεν τα παρατάμε είτε είμαστε στον ουρανό, είτε στη θάλασσα. Είναι της μοίρας μας.

sealike επειδή ακριβώς ψάχνω τα ζύγια τους, το κόστος τους, τον πόνο τους, αναρωτιέμαι αν δειλιάζω;

ανεμοσκορπίσματα έχεις δίκιο. Απόλυτο. "Μήπως καμιά φορά έρθει η καλή στιγμή ...".

Νεφελάκι μου είμαστε λεύτεροι όταν ψάχνουμε την λευτεριά μας.

M-meggie είπε...

ψηλά ουρανέ, με ξάφνιασες, έτσι ψηλάααα που είσαι.
Δεν κατακρίνω. Στην ουσία ποτέ δεν κρίνω άλλον εκτός του εαυτού μου.
Στο παράδειγμά σου λέω πως αξέχαστα μένουν τα ... δειλιασμένα.