Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015

"Δοθείσης ευκαιρίας"

Ήθελα πολύ καιρό να γράψω γι'αυτό τον συνδυασμό λέξεων και για το νόημά του.
"Δοθείσης ευκαιρίας",κοινώς, μιας και δεν έχω κάτι άλλο να κάνω ... ας .... μιλήσουμε, βρεθούμε, κάνουμε παρέα κ.λπ.
Μου φαίνεται τόσο "απεχθές" το νόημα αυτό που πολλές φορές με "ψάχνω" μήπως και λειτουργώ έτσι, χωρίς να το καταλαβαίνω, διότι συνειδητά, προσέχω με απόλυτο τρόπο να μην το κάνω, ούτε για τα απλούστερα πράγματα. Δεν μιλάω βέβαια για τα "μη προγραμματισμένα" που αρκετές φορές μπορεί να εξελιχθούν σε εξαίσια για χίλιους δυό λόγους αλλά και γιατί ήταν απρογραμμάτιστα. Μιλάω για  τις καταστάσεις που οι άνθρωποι "χρησιμοποιούνται" από συνανθρώπους τους μόνο όταν και για όσο τους είναι "βολικό", διαφορετικά "οι συνθήκες" υπαγορεύουν την απουσία και την ανγόηση και μάλιστα με "λογική, λογικότατη" δικαιολογία, που ονομάζεται "συνθήκες" !!!
Έχω μία "φίλη" που θυμάται να μου κάνει παράπονα για το ότι δεν επικοινωνώ μαζί της κάθε Σάββατο 11.30 με 12.00 π.μ. που είναι η "ώρα της" για το καφεδάκι της. Τότε και μόνο τότε αναρωτιέται γιατί χάθηκα και πόσο πολύ προσπαθεί η ίδια να μην "απο-μακραίνει" η μία από την άλλη γιατί χαίρεται (βλέπε: την διασκεδάζει) η παρέα μου. Έχει επίσης και απορία γιατί εμένα δεν μου λείπει αυτή! Με λίγα λόγια, κατ'αυτήν, θα έπρεπε να αισθάνομαι την έλλειψή της την συγκεκριμένη μέρα και τις συγκεκριμένες ώρες και αν ήμουν λογικός άνθρωπος θα δήλωνα το παρόν "αυθορμήτως και άμεσα" στο προσκλητήριο της σχέσης μας. (Εγώ πάντως είμαι ... παράλογη).
Αυτό ήταν απλώς ένα μικρό παράδειγμα για να αποσαφηνίσω εντελώς για τι πράγμα μιλάω. Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα που με βάζουν σε υποψίες πως πολλοί άνθρωποι έχουν τόσο "βυθιστεί" μέσα τους, που έχουν χάσει την αίσθηση της πραγματικότητας, που πιστεύουν πως ο κόσμος όλος γυρίζει γύρω από αυτούς, τις επιθυμίες τους, τις βολές τους. Μέχρι εκεί θα μπορούσα να αγνοήσω το φαινόμενο ως μη ενδιαφέρον για μένα, με την έννοια πως αφού έχω την δυνατότητα να "απαλλάσσομαι" από τέτοιους τύπους, δεν υπάρχει λόγος να με προβληματίζουν. Όμως, ναι, υπάρχει πάντα κι ένα "όμως", τα πράγματα δυσκολεύουν όταν πρόκειται γι' ανθρώπους που "δηλώνουν" νοιάξιμο για σένα και φυσικά όταν γι'αυτούς νιώθεις κι εσύ το ίδιο.
Τι παρεξήγηση!!! Σ'αυτό το "ίδιο", το αμοιβαίο νοιάξιμο, υπάρχει τεράστια απόσταση τελικά και όσο κι αν προσπαθείς να την αγνοήσεις δεν τα καταφέρνεις. Είναι γεγονός πως μετά από καιρό πλέον χωρίς να το θέλεις, αρχίζεις το "μέτρημα" και την "αξιολόγηση" της αμοιβαιότητας κι έτσι πια γίνεται περίπλοκο το πράγμα όλο. Εξ'ου και το "τέλος" των σχέσεων τέτοιου τύπου, "δοθείσης ευκαιρίας".

13 σχόλια:

airis είπε...

"Δοθείσης ευκαιρίας" να πω ότι σε καταλαβαίνω απόλυτα!
Είχα κι εγώ μία "τέτοια" φίλη που πίστευε πως ο κόσμος όλος γυρίζει γύρω από αυτήν, τις επιθυμίες της, τις βολές της e.t.c
Δεν την έχω πια!
Οι φίλοι μου δεν με μετράνε με τηλέφωνα, παρουσίες, απουσίες. Οι φίλοι μου (όπως κι εγώ άλλωστε) είναι στη ζωή μου και είμαι στη ζωή τους πέρα από τύπους και βολές και κυρίως χωρίς παράπονα.
Μου άρεσαν οι προβληματισμοί σου!
Καλό ΣΚ!
Φιλιά!

To love life for what it is είπε...

Στις σημαντικές σχέσεις, η αξιολόγηση της αμοιβαιότητας δε μου φαίνεται καθόλου μίζερη, καθόλου "μπακαλίστικη" υπόθεση (το δηλώνω εξαρχής αυτό, επειδή συχνά το να μπεις σε αυτή τη διαδικασία αντιμετωπίζεται ενοχικά). Αφού η αμοιβαιότητα είναι που δίνει την ουσία και τη χαρά στη σημαντική σχέση (τι εσώψυχο να πεις σε κάποιον που θα προτιμούσε να είναι αλλού, τι πολύ δικό του θα σου πει κάποιος που σε "στρίμωξε" σε ένα κουτάκι "to do" στο πρόγραμμά του και σε βλέπει σαν εκκρεμότητα;), ο έλεγχος, από καιρού εις καιρόν, του σε ποιό σημείο βρίσκεται - και στο σημείο αυτό, το "ευκαιρίας δοθείσης" είναι ένας εξαιρετικός "διαγνωστικός" δείκτης - είναι έλεγχος της ίδιας της βιωσιμότητας της σχέσης, του βαθμού στον οποίο έχει εκφυλιστεί/ατονήσει, του μέλλοντος που μπορεί να έχει, του αν έχει λογική το να διατηρηθεί.
Αν δε σε επιθυμήσουν αρκετά, ώστε να προσπαθήσουν για σένα (στους σημαντικούς ανθρώπους αναφέρομαι πάντα)... εσύ γιατί να αφιερώνεις ψυχικούς πόρους σε αυτούς τους ανθρώπους; Και πού θα τους βρεις για να αναπληρώσεις τα αποθέματά σου, κιόλας, αν λείπει η προς τούτο ανατροφοδότηση; Εκτός κι αν το κάνεις παρασιτικά, από κάποια στιγμή και μετά. (Σκληρό, μεν, πραγματικό, δε.)

Memaria είπε...

Ευτυχώς δεν έχω πια στη ζωή μου τέτοιες σχέσεις που μάλλον τυπικές είναι τελικά, παρά ουσίας...η ουσία βρίσκεται σε αυτό που πολύ σωστά είπε η Αριστέα παραπάνω...
Καλό βράδυ!

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΟΣ είπε...

Καλημέρα,
"ευκαιρίας δοθείσης" λοιπόν, να αφήσω εκτός από την καλημέρα μου και την άποψή μου.
Πιστεύω πως ο άνθρωπος που νοιάζεται για τον άλλον πραγματικά, δεν θα επιτρέψει τα λόγια να γίνουν σφουγγάρι που θα σβήσει τα αισθήματα. Δεν θα αναζητήσει ευθύνες - πολύ περισσότερο δεν θα αποδώσει - μετά από μια μικρή απομάκρυνση. Με τους καλύτερούς μου φίλους, μπορεί να έχουμε να μιλήσουμε κάποιους μήνες, μα θα είναι σαν να μη πέρασε μια μέρα όταν συμβεί και βρεθούμε. Στην καθημερινότητά μας, ζούμε περισσότερες ώρες με ανθρώπους που δεν μας δένει τίποτε περισσότερο από μια δουλειά και δεν έχουμε το θάρρος να πούμε κάποια από τις μύχιες σκέψεις μας. Κάποιοι από αυτούς θεωρούν πως ο χρόνος που περνάμε μαζί, αρκεί να μας ονομάσει φίλους. Δυστυχώς ή ευτυχώς, οι ανθρώπινες σχέσεις χρειάζονται πολλά περισσότερα από μια κούπα καφέ και δυο κουβέντες.
Πάντως σ' ευχαριστώ για την πρωινή άσκηση...
Ήταν μια διαδικασία ανταλλαγής απόψεων, που μόνο σε λίγα blog έχω τη δυνατότητα να ασκώ.
Να είσαι καλά μελωδική ...νότα!

Mia Petra είπε...

Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που μεγαλώνοντας, μαθαίνουν.
Κι άλλοι που θα πεθάνουν και δεν θα μάθουν ποτέ τι εστί φιλία, αλλά και τι ουσία στις σχέσεις. "Φοβάμαι πως χάνω το μέτρημα"... Αυτό το τραγούδι έχει τη σημασία του.. Φιλιά και καλημέρες :))

Mia Petra είπε...

Οκ! Ξέχασα το λινκ! Χαχα :))

https://www.youtube.com/watch?v=2F9ArtKj3I8

M-meggie είπε...

Πριγκίπισσα, χαίρομαι για σένα. Χαίρομαι που έχεις τέτοιους φίλους, χωρίς "μετρήματα" και χωρίς "παράπονα". Μην νομίσεις, κι εγώ έχω, λίγους φυσικά, μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού και περισσεύουν κι όλας δάχτυλα, απλά ήθελα να βγάλω, γιατί η αλήθεια είναι πως το σκέφτομαι καιρό αυτό, αυτούς που "επ'ευκαιρία" ζητάνε μερτικό.
Να'σαι καλά και σ'ευχαριστώ για το "λόγο" σου εδώ.
Χμ, κι εμένα μ'αρέσουν οι "σταράτες" σου κουβέντες.
:)

M-meggie είπε...

Love life κατ'αρχήν ευχαριστώ για το σπουδαίο σχόλιό σου. Γι'αυτό "αγαπάω" το blogging ακριβώς, για την αλληλεπίδραση των σκέψεων και η δική σου σκέψη είναι τόσο τεκμηριωμένη και μεστή σε νόημα που με έκανε να χαμογελάσω από ευχαρίστηση. Επί της ουσίας δε, μου πρόσθεσες κάτι προς "διερεύνηση" που ομολογώ πως δεν το είχα σκεφτεί. Εκεί, στο τέλος του λόγου σου, ήρθε η .. βόμβα. Παρασιτικά!!!!Παρασιτική ζωή!!!! Παράσιτο!!!! Σκληρό αλλά πραγματικό, το θεωρείς!!!!
Χρειάζεται να το σκεφτώ αλλά το ότι με αιφνιδίασε δείχνει πως κάτι υπάρχει στα "παρασιτικά" για μένα.
Είμαι υπόχρεη.
:)

M-meggie είπε...

Μαρία μου χαίρομαι που δεν έχεις τυπικές σχέσεις.
Έτσι φαντάζομαι δεν είσαι ένας "τυπικός" άνθρωπος, αλλά ουσιαστικός.
Εγώ μάλλον πάντως δεν μπορώ να απομακρύνω τους "τυπικούς" πολύ εύκολα .. μέχρι να φτάσει "ο κόμπος στο χτένι" όμως, μετά διαγράφονται χωρίς να κάνω κάτι ιδιαίτερο εγώ.
:)

M-meggie είπε...

Ευάγγελε, το έγραψα και πριν, εγώ θεωρώ πως η "επικοινωνία" του blogging είναι ακριβώς η ανταλλαγή σκέψεων και την χαίρομαι ιδιαίτερα κι εγώ, παρ'όλο που την είχα για χρόνια εγκαταλείψει.
Σαφώς κι έχεις δίκιο πως οι ανθρώπινες σχέσεις χρειάζονται πολύ, μα πολύ περισσότερα από μια κούπα καφέ, κι αν έχουν υπάρξει τα περισσότερα όμως, τότε είναι που απαιτούν μέγιστη προσοχή.
Γιατί λοιπόν μας διαφεύγει ο νους; Γιατί εγκαταλείπουμε και εφευρίσκουμε δικαιολογίες για την μη "Πρόνοια";
Σ'ευχαριστώ που πέρασες.
:)

M-meggie είπε...

Petra μου υπέροχο τραγούδι ... στοχευμένοι στίχοι!!!!
Με βρίσκουν στο"δόξα πατρί" χαχα, ας είναι ...

:)

fish eye είπε...

καλησπερα νοτα

η αληθεια ειναι οτι αργησα να καταλαβω τι ακριβως εννοεις, αφου η ιδεα του να παιρνει μια φιλη τηλεφωνο καθε Σαββατο πχ μου φαινεται υπεροχη :)
σε δευτερη σκεψη ομως θυμηθηκα μια ''φιλη'' η οποια μου τηλεφωνουσε μια φορα το χρονο για να μου πει χρονια πολλα, αρχικα το δεχτηκα, καποια στιγμη ενοιωσα οτι αυτο δεν ηταν ενδιαφερον και δεν ηταν ουτε καν σχεση

κι εγω εχω βγαλει πια απο τη ζωη μου τετοιους ανθρωπους, ειμαι της αποψης πως ''αφου δεν ταιριαζουμε γιατι να το κουραζουμε''!
για μενα φιλια ειναι, ειμαι εκει οταν με χρειαζεσαι
ομως η αληθεια ειναι πως δεν θεωρω ενδιαφερον την αποσταση, οταν καποιος θελει να σε δει θα βρει και το χρονο θεληση να υπαρχει.. απο μακρια, στο μυαλο και στη φαντασια δεν μπορεις να εισαι φιλος, η φιλια θελει πραξεις ταπεινη μου γνωμη

χαιρομαι που σε ανακαλυψα
καλο βραδυ
στελλα
:)

M-meggie είπε...

κι εγώ χαίρομαι που ήρθες

και συμφωνώ πως η φιλία θέλει πράξεις και όλες ανεξαιρέτως οι σχέσεις θέλουν πράξεις και ... ταίριασμα, χημεία, κόλλημα
όσο για την "απόσταση" μπορεί να είναι ανασταλτικός παράγοντας μα όχι και ο κυρίαρχος, έτσι το νιώθω εγώ

καλό βράδυ "καρδούλα - στέλλα"
:)