Τρίτη 20 Μαΐου 2008

Οι 10 ημέρες που συγκλονίζουν

Να λοιπόν που σε κάτι τα έχουμε καταφέρει πολύ καλά!!! Έχουμε βρει πιθανόν τον καλύτερο τρόπο για να καταφέρουμε το πρώτο και ίσως πιο ισχυρό πλήγμα στα παιδιά μας τις μέρες αυτές. Τις μέρες των περίφημων Πανελληνίων εξετάσεων.
Κάποτε άκουσα έναν πολύ εύστοχο και εντυπωσιακό χαρακτηρισμό που τον θυμάμαι ακόμα. Ένας υποψήφιος είχε μιλήσει για την "κρεατομηχανή" των 18 του χρόνων. Ένα σπουδαίο κείμενο το οποίο δυστυχώς δεν κράτησα, ίσως γιατί τα συναισθήματα αυτού του παιδιού ήταν τόσο δυνατά και συγχρόνως τόσο καταγγελτικά που το έλλειμμά μου σε απαντήσεις με έκανε να μην το φυλάξω.
Σήμερα, στην πρεμιέρα των εξετάσεων, μπορεί να εύχομαι σε όλους αυτούς τους μικρούς αγωνιστές να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή απόδοσή τους, αφού δεν μπορώ να κάνω τίποτα για να μετριάσω τον σφοδρό πόλεμο ψυχών και μυαλών που ξεκινάνε, αλλά κυρίως τους εύχομαι να διαβούν το πεδίο της μάχης με τις λιγότερες απώλειες για την ψυχή τους.

Πριν δυο χρόνια πέρασα την δοκιμασία του γονιού που στηρίζει έναν τέτοιον πολεμιστή. Ανεξάρτητα με το αποτέλεσμα της μάχης του δικού μου παιδιού, θυμάμαι ακόμα πολύ έντονα πως αυτό που κυρίως με ένοιαζε ήταν η ψυχική του κατάσταση.
Εφιάλτης να βλέπεις το παιδί σου να τρέμει σαν το φύλλο στο βοριά γιατί έπρεπε να το εξετάσουν στα Μαθηματικά με όλη αυτή την τρομακτική επισημότητα, κάποιοι "σπουδαίοι επιστήμονες- παιδαγωγοί" που εκείνη τη χρονιά πέτυχαν να δώσουν ακόμα και λάθος θέμα.
Εφιάλτης να κοιτάς το ρολόι και να περιμένεις το τηλεφώνημά του μετά από κάθε μάθημα για να δεις αν επέζησε. Θυμάμαι, όταν έδινε Φυσική, υπήρξε καθυστέρηση στην διαβίβαση των θεμάτων και αν και τα Μ.Μ.Ε το είχαν ανακοινώσει, εγώ δεν το άκουσα κι η ώρα περνούσε, το τηλέφωνο δεν χτύπαγε και η μόνη μου σκέψη ήταν πόση ευθύνη φέρω εγώ για ό,τι μπορεί να του συνέβαινε. Όταν τελικά με πήρε, αλήθεια σας λέω, δεν τον άφησα να μου πει τι έκανε με τη Φυσική, αν και η φωνή του έδειχνε πως είχε κερδίσει τη μάχη της. Το μόνο που ήθελα να μάθω ήταν αν είναι στο σπίτι μας, ασφαλής.
Όταν τελείωσαν "οι 10 ημέρες" που συγκλόνισαν τη δική μου οικογένεια έως σήμερα προσπαθώ να ανιχνεύσω τα σημάδια τους σε όλους μας.
Ο γιος μου με κοιτάζει με απορία για το Πανεπιστήμιο που του εκθείαζα. Η κόρη μου πρόωρα θα έλεγα έχει πάρει το μήνυμα για το τι την περιμένει. Ο άντρας μου κι εγώ ετοιμαζόμαστε να σφίξουμε τα δόντια για να την συνοδεύσουμε στο δικό της πολεμικό επεισόδιο.

Θα μου πείτε βεβαίως ποια είναι η δική μου πρόταση για την διαδικασία των εξετάσεων; Έχω απόψεις μα σήμερα, η καρδιά μου είναι κοντά σε όλα αυτά τα παιδιά που περιμένουν στο θρανίο να "δικαιώσουν" με αυτό το τρόπο μέσα σε 18 περίπου ώρες την προσπάθειά τους για ένα "καταξιωμένο" αύριο όπως τους έχουμε υποσχεθεί.

Δεν ξέρουν ακόμα πως δεν κρατάμε τις υποσχέσεις μας ...

29 σχόλια:

Μαρια Νικολαου είπε...

Ελα.... οχι απογοητευσεις αυτες τις μερες..
Τα παιδια μας να ναι καλα και να προσπαθουν κι εκεινα και μεις .
Απο κει και περα η ζωή ειναι αλυσιδα ετσι κι αλλιως.
Ομορφη ηλιολουστη μερα .
Ο γιος μου μολις εφυγε για το σχολειο. (Καλα ενταξει δεν δινει πανελληνιες ακομη αλλα εξετασεις ειναι και αυτες )
Ας πουμε απλα καλη τους επιτυχία και ας αρκεστουμε εκει
Καλημερα Νότα

eva είπε...

Αυτή τη στιγμή ο γιος μου ετοιμάζεται να γράψει έκθεση. Δεν ήθελε να τον πάω για να μην αγχωθεί, προτίμησε να πάει με τους φίλους του. Κι εγώ... κρεμασμένη στο τηλέφωνο, όπως ήσουν κι εσύ... και η καρδιά μου να θέλει να φύγει από τη θέση της και να μη με χωράει το γραφείο.

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά του κόσμου. Μαρία, καλή επιτυχία και στα δικά μας! Όχι απογοητεύσεις αυτές τις μέρες!

M-meggie είπε...

Μαρία μου καλή του επιτυχία. Αλήθεια σου λέω όμως αλλιώς μπορείς να στηρίξεις ένα παιδί στις εξετάσεις του σχολίου του κι΄αλλιώ στις Πανελλήνιες. Τις έχουν μυθοποιήσει χωρίς να καταλαβαίνουν το τεράστιο κόστος στις παιδικές ψυχές.
Την καλημέρα μου

M-meggie είπε...

evaggelia μου κουράγιο. Το μόνο που μπορώ να σου πω για να σε χωρέσει ο τόπος αυτές τις πρώτες ώρες είναι πως το σπουδαίο είναι το παιδί σου κι όχι η Έκθεση. Ό,τι κι αν γίνει εσύ να του λες πως σημαντικός είναι αυτός.
Πόσο θα ήθελα να είμαι κοντά σου.
Βαθιές ανάσες και θα περάσει γλυκιά μου κι αυτό.
Μέσα από την καρδιά μου καλή του επιτυχία προπάντων για να μην πικραθεί ο ίδιος.

αντωνης είπε...

Καλημερα.
Παρα πολυ ομορφη αναρτηση, με την ιδιαιτερη εμφαση στις παιδικες-εφηβικες ψυχες.
Ειλικρινα δεν θα ηθελα να το ξαναζησω αυτο το μαρτυριο των εξετασεων.
Ευχομαι καποια στιγμη να βρεθει ενας λιγοτερο οδυνηρος τροπος.

Καλη επιτυχια σε ολα τα παιδια.

tdjm είπε...

Aυτό το τελευταίο

Με συγκλόνισε και μου έφερε δάκρυα στα μάτια!!

ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΣ...

Εγώ θα πω....
Καλή επιτυχία στα παιδιά όλου του κόσμου...
Καλή επιτυχία για ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ εκεί νομίζω ότι θα χρειαστούν τις ευχές μας.

faraona είπε...

Τι ωραια αναρτηση,μπραβο βρε νοτα!
Ας ευχηθουμε να εχουν ολα αυτα τα παιδια κατ αρχην ηρεμια στην ψυχη τους και μετα τυχη στις εξετασεις τους.
πολλα φιλια

Alkmini είπε...

Nοτα μου
σωστα τα λες.
Απανθρωπο και ακρως αντιπαιδαγωγικο το συστημα των εξετασεων, που σ εμενα τουλαχιστον κατα καιρους που βγαινει με εφιαλτικα ονειρα. Φαντασου ποσο επηρεαζει την παιδικη ψυχολογια.
Γιατι 18 χρονων ειναι παιδια ακομα.
Φιλακια κοχυλενια μου

M-meggie είπε...

Αντώνη μου καλημέρα.
Ευαίσθητος πάντα στα κοινωνικά θέματα.

Ξανθούλα μου όλες μας οι ευχές τους χρειάζονται.
Την καλημέρα μου

M-meggie είπε...

faraona μου ας το ευχηθούμε.

Αλικάκι μου όπως το λες. ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ.
Την καλημέρα μου αρχικοχυλένια μου.

Maria Tzirita είπε...

Γειά σου Νότα! Καλώς σε βρήκα κι εδώ! Εξαιρετική η ανάρτησή σου, μπράβο!
Τι έμαθα, γιορτάζεις σήμερα; Αν είναι έτσι, Χρόνια σου Πολλά κι ευτυχισμένα κι ό,τι ποθείς! Πάντα με χαμόγελο!
Φιλιά πολλά!

"ζαχαρούλα.." είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
"ζαχαρούλα.." είπε...

..να οσυ πω κάτι? δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο.... εγώ προσωπικά νομίζω όχι.. όμως συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις.......
τόσο άγχος άραγε αξίζει????

λοιπόοοοοοοοον... χρόνια πολλά !!!! να είσαι ευτυχισμένη, γεμάτη υγεία και όνειρα που πραγματοποιούνται!!!!!!!!!!!

καλημέρα, φιλιά!

αντωνης είπε...

Καλημερα. Διαβασα απο πανω οτι γιορταζεις σημερα.
Πολυχρονη + ο,τι επιθυμεις!!!
:)

Alkmini είπε...

X
Ρ
Ο
Ν
Ι
Α

Π
Ο
Λ
Λ
Α

κοχυλενια μου. Ελα στα Ασπρα Κοχυλια να δεις λουλουδια και τουρτες που εχουμε :)))

Κούκος είπε...

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά. Είναι μια πολύ δύσκολη διαδικασία για όλους, αλλά να ξέρουν ότι δεν είναι και το τέλος του κόσμου.
Χρόνια πολλά!!!

marianaonice είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ φίλη μου! ΧΙΛΙΟΧΡΟΝΗ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ!

Πάντα σκεφτόμουν αν υπάρχει άλλος τρόπος εξετάσεων και όχι αυτό το βασανιστήριο που περάσαμε κάποτε εμείς και το περνούν τώρα τα παιδιά μας!! Το χειρότερο όμως είναι αυτό: Ότι σήμερα περισσότερο από ποτέ τα παιδιά μας δεν βλέπουν το σκοπό αυτού του βασανιστηρίου τους!!

και είναι γιατί όπως πολύ εύστοχα λες:Δεν ξέρουν ακόμα πως δεν κρατάμε τις υποσχέσεις μας!!
Μεγάλη αλήθεια νότα μου αυτό και όλη η ανάρτησή σου μια αλήθεια που μαχαιρώνει!
Καλή επιτυχία στα παιδιά όλου του κόσμου, σε όλες τις μάχες της ζωής τους!!

faraona είπε...

Noτα μου ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΔΗΜΟΥΡΓΙΚΑ
ΓΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΕΣ.

πολλα φιλια

M-meggie είπε...

maria μου καλησπέρα σου κι ευχαριστώ.

ζαχαρούλα, αντώνη, αλίκη, κούκε, μαριάννα, φαραόνα σας ευχαριστώ όλους. Να είστε όλοι καλά.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

Νότα μου ,ζητώ συγνώμη τώρα έμαθα που σε λένε Ελένη.Σου εύχομαι ολόψυχα Χρόνια Πολλά κορίτσι μου και αυτό που λες για τα παιδιά έχεις απόλυτο δίκιο.Μακάρι να τους πάνε όλα καλά, τα περάσαμε κι εμείς αυτά!

Νηφάλια Μέθη είπε...

Χρόνια Πολλά!!!

...έχεις τόσο δίκιο για τις εξετάσεις...μακάρι κάθε παιδι να πιάσει την καλύτερη θέση για τη καρδιά του και αυτες οι μέρες να φύγουν μέσα σε μια αναπνοή!

zero είπε...

Χρονια Πολλα σου Νοτα.
Οτι επιθυμεις.
Την καλησπερα μου.

jacki είπε...

Καλή επιτυχία στα παιδιά. Πάντως το πανεπιστήμιο ούτε ευτυχία φέρνει ούτε δουλειά υπόσχεται.
Καληνύχτα.

ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΗ... είπε...

Kατ'αρχας ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, αν και καθυστερημενα!
Σπουδαια η αναρτηση σου! Δεν εχουν περασει πολλα χρονια απο τοτε εδινα κι εγω πανελληνιες... Αποκτωντας τον τιτλο της "φοιτητριας" συνειδητοποιησα ποσο λανθασμενα μηνυματα μας περνουσαν στο σχολειο για τα πανεπιστημια. Παλευεις να περασεις στη σχολη που θελεις και αφου περασεις συνειδητοποιεις οτι ολα οσα ακουγες ειναι μερος ενος μυθου. Το χειροτερο ειναι τα ερωτηματα που σου γεννιουνται αφου αποφοιτησεις: "και τωρα, τι κανω;;;".
Ας περασει καποιος στα παιδια σωστα μηνυματα. Δεν εξαρταται ολοκληρη η ζωη σου απο μερικα μαθηματα που δινεις...
Καλη επιτυχια σε ολα τα παιδια!
Κουραγιο και δυναμη!

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχη μου, Χρόνια σου Πολλά κι ας το ξέχασα. Είμαι απαράδεκτη. Υπέροχη και σε όσα κατέθεσες σε αυτό το ποστ που με αγγίζει τόσο προσωπικά, όσο και ως εκπαιδεύτρια, ζώντας αυτές τις αγωνίες και τις μικρές μάχες κάθε μέρα, με γονείς απροσάρμοστους και ανίκανους να κατανοήσουν το παραμικρό

M-meggie είπε...

αχτιδούλα μου γιατί ζητάς συγγνώμη; Δεν υπάρχει λόγος. Σε ευχαριστώ και μακάρι όλα τα παιδιά να καταφέρουν να τελειώσουν χωρίς απώλειες αυτές τις εξετάσεις.

M-meggie είπε...

Νηφάλια μέθη μου ευχαριστώ κι εσένα και η ευχή σου να πραγματοποιηθεί για όλα τους.

zero μου σε ευχαριστώ. Καλό σου απόγευμα.

jacki μου τίποτα και κανείς δεν υπόσχεται σε κανέναν. Μόνο εμείς σε εμάς κι ακόμα κι αυτό "παίζει".

M-meggie είπε...

πρωτόπλαστη σε ευχαριστώ για τις ευχές.
Η ζωή μας εξαρτάται από εμάς.
Καλό απόγευμα.

M-meggie είπε...

freedula μου σε ευχαριστώ για τις ευχές. Για το "απαράδεκτη" θα αναφερθώ αλλού.
Εκείνο που κι εγώ θέλω να σημειώσω είναι το πραγματικά "ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ" πολλών γονιών.

Καλό απόγευμα
Θα τα πούμε