Παρασκευή 14 Μαρτίου 2008

Second life

Έτσι ορίζεται από τους ειδικούς τουλάχιστον το blogging. Μιας και είναι ειδικοί, κάτι θα ξέρουν περισσότερο αλλά δεν τα ξέρουν κι όλα ε;
Αρχικώς αναρωτήθηκα τι σημαίνει ο όρος; Η μετάφραση λέει: δεύτερη ζωή και προφανώς εννοείται, παράλληλη δεύτερη ζωή. Δηλαδή δίπλα στην πρώτη, την πραγματική, υπάρχει και η άλλη, η διαδικτυακή που πολύ φοβάμαι πως έχει τις διαστάσεις, για τους ειδικούς, της φανταστικής. Για μένα αυτό είναι λάθος, ως γενική εκτίμηση τουλάχιστον.
Οι άνθρωποι που διαλέγουν και την διαδικτυακή επικοινωνία ως μέσο έκφρασής τους ή ως τρόπο να βρουν αλληλεπίδραση δεν ζουν στην φαντασία τους. Το να υπάρχεις γραπτώς σε δημόσια θέα, ανεξάρτητα πόσο μεγάλη ή μικρή είναι, δεν είναι εύκολο ως επιπόλαιο ή ως προσπάθεια παραπλάνησης ή ως ευκαιρία μασκαρέματος. Θεωρώ πως είναι δύσκολο, χρονοβόρο και επίπονο γιατί κινείται η διαδικασία της σκέψης και όταν εκθέτεις αυτά που με άλλον τρόπο, ίσως να μην μπορούσες να πεις και όταν διαβάζεις τις λέξεις των άλλλων. Ανοίγει μπροστά σου ένας κόσμος με περίπου ίδιους κανόνες με τον κόσμο που ξέρουμε και με μόνη διαφορά την περιβόητη ανωνυμία.
Επειδή, τις περισσότερες φορές, οι άνθρωποι στην «second life» τους χρησιμοποιούν ψευδώνυμα με κανέναν τρόπο δεν πιστεύω πως αυτό γίνεται μόνο και μόνο από επιθυμία να ζήσουν σαν κάποιοι άλλοι στον κυβερνοχώρο. Το αντίθετο. Πιστεύω πως αναζητούν την ακόμα πιο μεγάλη αλήθεια τους και αν δεν το καταφέρνουν, στην χειρότερη περίπτωση κουβαλούν τους ίδιους εαυτούς τους αυτούσιους, με όλα τα συν και τα πλην τους είτε με ονοματεπώνυμο, είτε με ψευδώνυμο.


Επειδή μπορούμε ανωνύμως να πούμε και μια κουβέντα παραπάνω έξω από τα συνηθισμένα μας δεν σημαίνει πως είμαστε άλλοι. Είμαστε οι ίδιοι. Μα ακριβώς οι ίδιοι μόνο που αφήνουμε να φανούν και λίγα παραπάνω. Αυτή η κουβέντα παραπάνω που νομίζουμε πως κάνει τη διαφορά.

Στο δισάκι μας έχουμε πάντα και παντού εμάς. Μην αμφιβάλλετε γι’ αυτό.

22 σχόλια:

αντωνης είπε...

Τα ειπες ολα και δεν μπορεις να φανταστεις ποσο πολυ συμφωνω.

Φιλια + καλο ΣΚ

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Νότα συμφωνώ με όσα λες. Όχι μόνο δεν είμαστε διαφορετικοί, μα ίσως δίχως την πίεση της καθημερινότητας, του χρόνου και την ασυνέπεια της στιγμής, να είμαστε και περισσότερο εμείς. Όταν οι άνθρωποι αλληλογραφούσανε ακόμα, οι επιστολές καλύτερα από την σιωπή των ημερών τους, φανερώνανε τον χαρακτήρα και τις πιο ενδόμυχες προθέσεις. Ο γραπτός λόγος έχει μία δομή που επιτρέπει στην διαίσθηση και την λογική να χορέψουν όμορφα μαζί.Αν αυτό συνδυάζεται και με την διαλλακτικότητα, που συνηθέστερα συναντούσαμε στον προφορικό λόγο, την ανταλλαγή απόψεων και την προώθηση συμπερασμάτων, τότε σίγουρα ο υγιής άνθρωπος που ζει μέσα μας, πολίτης και κοινωνός, βρίσκει το πιο πρόσφορο έδαφος να φανερωθεί και να δημιουργήσει...
Η second life, είναι εκείνη η ζωή που δεν είμαστε εμείς μα κάποιος άλλος, ξένος, η ζωή της αδράνειας του καναπέ και της τηλεόρασης, της μοναξιάς παρά τη θελησή μας και την παραίτηση από το όνειρο και την διεκδίκιση. Όταν η φωνή μας δεν ακούγεται πια, και δεν ακούμε τίποτα πιο γνώριμο, από την φωνή της τηλεπαρουσιάστριας των ειδήσεων... Ναι, αυτή είναι μία εικονική "Ύπαρξη", και την απεύχομαι σε όλους μας. Πιστεύω όμως, πως συχνά κάποιοι αρθρογραφούν δίχως βιωμένη γνώση, μόνο με "μελέτη" και περιστασιακή παρατήρηση... κι αυτό τους οδηγεί σε λάθος εκτιμήσεις. Μερικά πράγματα, πρέπει να τα ζήσει κανείς για να κατανόηση την βαθύτερη αλήθεια τους...
Καλημέρα! :))

zero είπε...

Δεν υπαρχει ανωνυμια στο ιντερνετ.
Ειναι μυθος αυτο.
Ο isp και ο server που κανεις log in ξερουν σχεδον τα παντα για σενα.
Το θεμα ειναι πως θα αποκτησει καποιος ενδιαφερομενος προσβαση σε αυτη την πληροφορηση.
Μπορω να σκεφτω παρα πολλους τροπους... και αν κανω και μια σχετικη ερευνα , ειμαι σιγουρος πως θα βρω και αλλους πολυ αποτελεσματικους τροπους.
Φυσικα... ο πιο απλος τροπος ειναι να δουλευεις στον isp.
Ενας αλλος τροπος ειναι... να εχεις ενα καλο φιλο που δουλευει στον isp.
Και παει λεγοντας η δουλεια...
Βεβαιως καταλαβαινω απολυτα πως στο ποστ σου, δεν εννοουσες αυτο που περιγραφω.
Εννοουσες οτι ισως ολοι μας θα θελαμε να ζουμε μια αλλη cyber ζωη αλλα δεν μπορουμε να ξεφυγουμε απο τον εαυτο μας.
Μαλλον αυτο εννοουσες και εχεις δικιο.
Δεν μπορουμε να ξεφυγουμε απο τον εαυτο μας.
Τουτεστιν...
ακομα κι'αν γραφουμε "ανωνυμα" στο ιντερνετ... στο τελος ο εαυτος μας θα ειμαστε.
Πολυ σωστο.
Συμφωνω μαζι σου.

rain είπε...

Θα συμφωνήσω και εγώ μαζί σου αλλά..
Συζητώντας με ανθρώπους που είναι σ'αυτό το χώρο χρόνια μου αποκάλυψαν πολλά και όχι όμορφα για κάποιους που πραγματικά γίνονται άλλοι γιατί αυτη είναι η ανάγκη τους βέβαια δεν ξεφεύγουν από τον εαυτό τους αλλά για αυτούς είναι δεύτερη ζωή... Οι περισσότεροι όμως θέλω να πιστεύω πως διατηρούν την αυθεντικότητά τους...

Ιφιγένεια είπε...

Αυτοί οι είδικοί νόμιζουν ότι τα ξέρουν όλα ...
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου καλή μου !
Καλό βράδυ !

marianaonice είπε...

Συμφωνώ Νότα μου ότι εδώ μέσα ο καθένας σκιαγραφούμε τον εαυτό μας! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι διαλέγουμε και τις παρέες μας, όπως και εκεί έξω στον "αληθινό" κόσμο! Αυτούς που τους πάμε και μας πάνε!! Για μένα πλέον οι @φίλοι μου είναι σαν να τους ξέρω χρόνια και αν τους δω νομίζω ότι θα τους αναγνωρίσω! Από τη στιγμή που γνωρίζονται οι ψυχές μας, τα πρόσωπα είναι σαν να τα ξέρουμε!
Τα φιλιά μου και καλό ξημέρωμα Κυριακής!!

M-meggie είπε...

Αντώνη μου να είσαι καλά.

Ανέμου σκορπίσματα, ο γραπτός λόγος είναι «μοναδικός». Αναδεικνύει και αποδεικνύει. Το απόλυτο όργανο του μυαλού και της καρδιάς. Ο σύντροφος της μοναχικότητας, όπως σχετικά πρόσφατα, ανακάλυψα. Η second life, ευχαριστώ για την διακριτική διόρθωσή σου, με εργαλείο τη γραφή πιστεύω πως μπορεί να βοηθήσει την πρώτη, έστω να την εκτονώσει. Άσχετα δε με τα συμπεράσματα – εκτιμήσεις, κάτι πολύ υποκειμενικό, υπάρχει η μεγάλη ευκαιρία της αλληλεπίδρασης, όπως κάποια στιγμή όρισε την second life μας στα blogs ο zero.
Την καλημέρα μου

M-meggie είπε...

Zero όλοι μας θέλουμε κάτι πάρα πάνω από εμάς. Απολύτως ικανοποιημένος με τον εαυτόν του δεν είναι κανείς. Πολλές φορές για τις παραλείψεις μας τα φορτώνουμε στις «ιδιαίτερες συνθήκες» της ζωής που βέβαια υπάρχουν, αλλά πάντα δεν είναι ουσιαστικά οι μοναδικά υπεύθυνες. Μεγάλη ευθύνη φέρουμε εμείς και τα «γονίδιά μας».
Στο τουτέστιν σου είναι ό,τι ακριβώς πιστεύω.
Την καλημέρα μου.

M-meggie είπε...

Βροχούλα μου συμφωνώ μαζί σου για τους μερικούς αυτούς. Και βέβαια υπάρχουν, και θα υπάρχουν όπως διάφοροι είναι οι άνθρωποι και εκεί έξω, στον «αληθινό» κόσμο. Οι μερικοί αυτοί έχουν μια ισχυρή ανάγκη να αλλάξουν το «φαίνεσθαι» ή επειδή είναι καταπιεσμένοι ή επειδή είναι στερημένοι ή επειδή αναζητούν «επιβεβαίωση» πάση θυσία. «Φωτάνε» όμως γρήγορα.
Την καλημέρα μου.

M-meggie είπε...

Ιφιγένειά μου μακριά από ειδικούς ή εξειδικευμένα ειδικούς. Δεν μπορεί να υπάρξει διάλογος.
Καλή σου μέρα.

Μαριάννα μου η αυθεντικότητα του καθενός μας πιστοποιείται από την συνέπειά του. Συνέπεια λόγων και έργων ακόμα και μέσα στο net. Αναλόγως λοιπόν στο τι μας ταιριάζει ή στο τι μας ελκύει διαλέγουμε τους @φίλους μας. Το σημαντικό είναι η «αλληλεπίδραση». Ορισμός του zero απολύτως επιτυχής.
Καλημέρα σου.

zero είπε...

Για να διαβασω παλι το Τουτεστιν μου...
μισο

Αα ναι, αυτο ακριβως ειμαστε.
Συμφωνουμε λοιπον.
Την καλημερα μου.

zero είπε...

Ναι, εχεις δικιο ...τα θαβω τα ποστ μου.
Απο επιλογη το κανω αυτο.

Alkmini είπε...

4 μηνων εγινε σημερα το μπλογκ μου και αν πω οτι σε δυσκολες στιγμες που περασα προσφατα με βοηθησαν οι @φιλοι , οι μπλογκοφιλοι θα ακουστει περιεργο? εγω πιστευω οτι αυτοι που το παιζουν ιθυνοντες δεν εχουν καθολου ωρες πτησης στον κυβερνοχωρο και απλα μπλαμπλαδιζουν.εγω απο cyber φιλους εχω κανει μετα απο γνωριμια πολυ καλους φιλους και φιλες. και οταν καποια φορα ειπα σε φιλες (ασχετες με το χωρο) οτι ειμαι ερωτευμενη μεσω υπολογιστη, με κοροιδεψαν και γελασαν μαζι μου.
αν δεν δοκιμασεις κατι πως μπορεις να ξερεις αν σου αρεσει η δεν σου αρεσει.
ειπα και ελαλησα...
φιλακια νοτα μου.

Ερση Μοναχού ....... Υπάρχει και δεύτερο Ιστολόγιο στον ΠΑΘ http://erssi.pblogs.gr/ είπε...

Η ανωνυμία του δικτύου ίσως απελευθερώνει ορισμένα απωθημένα μας , που τα στοιβάζουμε χρόνια και ζαμάνια μέσα μας κι ενώ ξεχειλίζουν, εμείς εξακολουθούμε να στοιβάζουμε.

Πάντως η γραφή χαρακτηρίζει τον άνθρωπο, όσο κι αν θέλει να προσποιηθεί και να δείξει άλλος, όπως και οι προτιμήσεις του σε πρόσωπα και πράγματα τον εσωτερικό του κόσμο εκφράζουν.
έχω συναντήσει στο δίκτυο ανθρώπους άνδρες και γυναίκες να διατηρούν ξεχωριστά μπλόγκς με διαφορετικό περιεχόμενο, από σοβαρό μέχρι χυδαίο, να φαντασιώνονται με γυμνά και σκοτεινά , με σεξιστικούς στίχους και παρλαπίπες και να νομίζουν πως δεν αποκαλύπτονται.
άλλοι πάλι φιγουράρουν ως ερωτικοί δήθεν ποιητές και άλλες ότι ευαισθητοποιούνται από την ποιότητα των στίχων, ενώ βγήκαν στο σεργιάνι για ψάξιμο.....
άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου Νότα
Και πάντως είναι αφέλεια τουλάχιστον να νομίζουν κάποιοι πως
είναι εύκολο να φιγουράρουν στο δίκτυο με διαφορετικό πρόσωπο από ότι στην πραγματικότητα είναι, όσο κι αν το καμουφλάρουν
Καλό σου βράδυ

Ανώνυμος είπε...

Τα είπαν όλα οι φίλοι μας εδώ. Δεν έχω κάτι να προσθέσω που θα βοηθήσει στην κουβέντα. Οσα πρόσωπα και να έχουμε, που έχουμε, ο καθένας βρίσκει αυτό που του ταιριάζει, πολύ ευκολότερα θα έλεγα από την "first life", γιατί εδω δεν σε ενδιαφέρει το ίδιο αν σε απορρίψουν. Παραμερίζεις το εγώ σου και ακούς μόνο τους ήχους των ψυχών και της αλήθειας. Κι αυτές έχουν τόσο φως που είναι αδύνατον να κρυφτούν!

tdjm είπε...

Nαι καλά μας τα είπαν κι άλλοι ,πες τους τα χαιρετίσματα.
Εγώ θα πω ,βέβαια πως συμφωνώ μαζί σου.Αν και πολύ νέα ακόμη στο χώρο του ίντερνετ γενικώς..ουδεμία φορά μπήκα στην διαδικασία να γίνω κάποια άλλη.
Πίσω από τα νικς για μένα υπάρχουν άνθρωποι...κι αν το νικ σου είναι νότα για μένα εσύ είσαι η νότα ,η άλλη είναι η μάγισσα ,ο άλλος ο νεουρκέζος...Τι κι αν σας λένε ,Μαρία ,Κατερίνα ,Γιώργο..
Εκείνο που ξέρω εγώ είναι ότι και στην first life (άκου όρος!!!!) ,με σας πάλι τα ίδια ενδιαφέροντα θα είχα ..με τον ίδιο τρόπο θα μιλούσα και τα ίδια θα έλεγα...
Οχι πως δεν γίνεται ,λόγω της και καλά ανωνυμίας άλλο να είσαι και άλλο να δείχνεις...
Ομως και έξω από εδώ μήπως δεν γίνεται αυτό..
Πόσες φορές ...συναντάμε ανθρώπους που άλλο πιστεύαμε ότι είναι και άλλο ήταν τελικά..
Κάπου αλλού θέλουν να το πάνε οι..κύριοι ειδικοί...
Είναι μέσο επικοινωνίας το νετ..και μάλιστα αποτελεί και σχολείο..Παιδεύει,προβληματίζει,χαλαρώνει κλπ κλπ κλπ...
Σε ξυπνά με λίγα λόγια...
Αυτοί μάλλον μας θέλουν κοιμισμένους....

M-meggie είπε...

Αλικάκη μου τι να ευχηθώ;;; Πολλούς πολλούς μήνες ακόμα εν blog, πως λέμε εν πλω; Κάτι τέτοιο.
Την καλημέρα μου και θα έρθω και επισήμως για ευχές (χαχα)

Έρση μου έχεις δίκιο σε όσα λες και το ένστικτό σου σε οδηγεί γλυκιά μου.

Freedula μου η μεγαλύτερη έννοια μου είναι να μην απορρίψω εγώ, εμένα. Καταλαβαίνεις ...

tdjm σταράτα και απλά τα λόγια σου. Συμφωνώ και προσυπογράφω και τις επιθυμίες των ... ειδικών.

Την καλημέρα μου σε όλους

M-meggie είπε...

tdjm για τις επιθυμίες των ... ειδικών, ήθελα να γράψω.

Κούκος είπε...

second life

kalynama είπε...

Εμείς είμαστε.. μονάχα εμείς. Με όλα τα στοιχεία του χαρακτήρα μας. θετικά ή αρνητικά..
Μια μικρή κοινωνία δεν ειναι; Δημιουργούνται οι παρέες, οι συντροφιές και κάπου κάπου οι λεγόμενες κλίκες.. που αν το καλοσκεφτούμε έτσι είναι και η "κανονική" μας ζωή..
Εγώ, εσύ, όλοι μας..

Καλό ξημέρωμα Νότα μου. Να είσαι καλά

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ και επαυξάνω Νότα.
Που σημαίνει οτι αυτοί που έχουν
διπλή η πολλαπλή προσωπικότητα την έχουν και την βγάζουν εντός και εκτό διαδικτύου. Το σύν στο διαδίκτυο είναι η ειληκρίνεια και η απελευθέρωση
για τους ανωνύμους και η ευθύνη για τους Επωνύμους να εκτίθενται δημόσια κι αυτό θέλει κότσια...

΄Ετσι να λέμε και καμιά κουβέντα πάρα πάνω παιδιά ,εδώ ή όπου αλλού...για νάχουμε κάτι να κερδίσουμε ,να προσφέρουμε,να μοιραστούμε..
http://Isminy.pblogs.gr

maya είπε...

ακριβώς έτσι τα βλέπω και γω.
εκτός απο τους λίγους που το κάνουν για πλάκα, αλλάέτσι δεν αντιμετωπίζουν και άλλα στην 'πραγματική' τους ζωή?

ό,τι εδώ μέσα, είμαστε και έξω.

άλλοι ενδιαφέροντες,άλλοι συμπαθητικοί, άλλοι δημιουργικοί, άλλοι αλλοιώς.

πρώτη καλημέρα στον ωραίο σου χώρο!
:)))))