Δευτέρα 10 Μαρτίου 2008

Το στέκι του μυαλού

Καλοκαίρι, Ιούλιος, στις αρχές του.
Ζέστη αλλά όχι ακόμα πολύ. Είναι πρωΐ. Σε λίγο θα φουντώσει ο τόπος, θα ανάψει το τσιμέντο, θα κάψει η άσφαλτος. Προς το παρών μόνο μυρίζει η κάψα της μέρας που έρχεται.

Σκέφτεται, καλώς να’ ρθει και ας μην αντέχεται.
Στο αυτοκίνητο. Οδηγεί. Κατεβασμένα τα παράθυρα. Το φραπεδάκι στη θέση του, τα τσιγάρα δίπλα, το τηλέφωνο ανοιχτό, το cd να φέρνει μουσική και τα μάτια στο δρόμο, στη κίνηση και στους συνοδοιπόρους. Μια από τα ίδια σχεδόν όλοι. Ομοιόμορφοι. Οι ήχοι και οι εικόνες τους το συνηθισμένο ντεκόρ της ζωής, της διαδρομής και της καθημερινότητας.


Διάφορο και άγνωστο το μυαλό και το πεπρωμένο του καθένα. Κοιτάζει γύρω του και το ψιλοσκέφτεται. Σκέφτεται κάθε μέρα την ώρα του «πάω στη δουλειά» και την ώρα «του γυρίζω από τη δουλειά». Τις άλλες ώρες δεν υπάρχει χώρος. Μόνο τότε και μόνο στο αυτοκίνητο.

Σκέψεις – θεωρεία, σκέψεις – εικόνες, σκέψεις – ιδέες, σκέψεις – συναισθήματα, σκέψεις – πράξεις.

Κάποτε αναρωτήθηκε τι χρειάζεται το σπίτι του αφού έχει το γκολφάκι του. Καλά, μην το παρακάνουμε κι όλας, χρειάζονται κι όλα τα άλλα, αλλά και οι σκέψεις πρέπει να έχουν το χώρο τους αφού το χρόνο τους τον βρήκαν. Στο πήγαινε, στο έλα, το’παμε. Άρα το σπίτι για όλα τα άλλα και το γκολφάκι το στέκι του μυαλού.

Φτάνει όπου να’ναι στο γραφείο του. Δεν προλαβαίνει για πολλές ακόμα. Μήπως να έκανε ένα γύρο παραπάνω πριν το γκαράζ, έτσι για να ολοκληρώσει την τελευταία του; Μπα, ούτε συζήτηση. Θα αργήσει και πρέπει να φτάνει πάντα πρώτος, να βγάζει το συναγερμό. Το βράδυ, στην επιστροφή. Θα είναι και πιο χαλαρός. Η επιστροφή έχει το δικαίωμα αυτό. Τελειώνει η εργασία, άρα δικαιούται μια εικονοσκέψη ακόμα. Κάτι τελευταίο μόνο. Που καταντήσαμε; Αναλογιστική μελέτη για το χρόνο της σκέψης. Γαμώτο, όλο την ίδια κάνει. Πρέπει να βρει και καμιά άλλη επιτέλους για το τέλος.

Μήπως το ότι όποιος σκέφτεται πολύ δεν πράττει καθόλου;

14 σχόλια:

rain είπε...

Το μυαλό θεωρώ πως είναι ένας αυτόνομος οργανισμός! Κάνει ότι θέλει, όποτε το θέλει, πλάθει σχέδια, κάνει ταξιδια, καταστρέφει, εξυμνεί και γενικά ότι το φωτίσει..Μα από τη θεωρία μέχρι την πράξη ουχουχουι να'χεις χρονια να περιμένεις και ο χρόνος αναμονής σαφώς εξαρτάται και από το τι είδους άνθρωπος είναι ο καθένας.. Καλησπερούδια νότα μου

Ανώνυμος είπε...

Πάλι περιπλανιέσαι κι εγώ σε παρακολουθώ στην ίδια θέση πάντα, να αναρωτιέμαι αν έχεις δίκιο, αν έχει δίκιο, αν έχουμε δίκιο, μα δεν θα την πάρουμε ποτέ την απάντηση κι εκείνη από εκδίκηση πάντα εδώ γύρω θα στροφογυρνά, ακάλεστη και θα παζαρεύει το χρόνο μας!

Καλή Σαρακοστή με όλη μου την αγάπη

Alkmini είπε...

ενα γκολφακι σκεψεις.
γιατι οχι.
φιλακια

Ανώνυμος είπε...

Με τις σκέψεις σπέρνουμε, με τις πράξεις θερίζουμε. Ο,τι σπέρνουμε, αυτό θερίζουμε. Στον καλό σπόρο, λοιπόν, το νου μας πάντα.......
Υ.Γ : άσχετο
ότι λέμε με μισή καρδιά, μπορεί και μισή απόκριση να μας φέρει.....

zero είπε...

Δεν εχεις κι'αδικο.
Σε ολα χρειαζεται μια χρυση τομη.
Την καλημερα μου.

M-meggie είπε...

Βροχούλα συμφωνώ με όλα όσα λες, εγώ προσθέτω πως καλό θα ήταν να το βάζαμε όμως σε μια τάξη. Να του φτιάχναμε ένα πρόγραμμα.
Καλό σου βράδυ

freedula κάποιων η ζωή στηρίζεται στην περιπλάνηση. Καταλαβαίνεις.
Καλή σου νύχτα και θα έχεις σύντομα νέα μου.

Αλικάκι μου είσαι μούρλια. Ένα γκολφάκι σκέψεις, όπως το λες.
Καλό βράδυ

Zero συμφωνήσαμε. Χρυσή τομή.
Την καλησπέρα μου

M-meggie είπε...

Αληθινέ, στο άσχετο (εκεί πάω πάντα εγώ)ό,τι λέμε με όλη μας την καρδιά, μπορεί να μην πάρουμε καθόλου απόκριση. Μην σου φανεί περίεργο. Είναι πολύ αληθινή πιθανότητα.
Την καληνύχτα μου

marianaonice είπε...

Δεν ξέρω αλλά χωρίς σκέψεις είναι σαν να μην υπάρχω!! Ατελείωτες σκέψεις για όλους και για όλα...
Στο αυτοκίνητο, στο σπίτι, στη δουλειά, στο δρόμο...
Άλλωστε η σκέψη δεν είναι το καλούπι της πράξης;;
Καλό ξημέρωμα φίλη μου με τους βαθείς στοχασμούς σου!

Κούκος είπε...

Αφιερωμένο στη Νότα

Ο δρόμος, ο χρόνος και ο πόνος

Σαν ξημερώσει η μέρα μη θυμηθείς.
Λαβύρινθος η μνήμη και θα χαθείς.
Κι είναι πολύς ο δρόμος να τον μετράς
Μ' ένα σχοινί στη θέση της καρδιάς.

Κυλάει το ποτάμι και προχωρά.
Σου παίρνει τη στιγμή σου και τη γερνά.
Κι είναι πολύς ο χρόνος να τον μετράς
Μ' ένα ρολόι στη θέση της καρδιάς.

Ασήμαντες εικόνες σε κυνηγούν.
Οι φίλοι σου κοιμούνται και πώς να δουν!
Κι είναι πολύς ο πόνος να τον μετράς
Με μια καρδιά στη θέση της καρδιάς.

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Έχεις δει την διαφήμιση με το μπάσκετ; Αυτή που βλέπει ένα απλό ψάθινο καλάθι... σκέφτεται... και το καλάθι γίνεται μπασκέτα; Η φαντασία και η σκέψη, συνεργοί είναι του ονείρου. Η θέληση ξεπηδάει από την κατανόηση των ευεργετημάτων ή των συνεπειών. Από την ιεράρχηση πάνω τους. Και τότε μόνο μπορεί να γίνει συνειδητή πράξη. Αλλά πως μπορεί πράξη να υπάρξει χωρίς θέληση; Δίχως σκέψη; Νους και καρδιά - συνείδηση - πράξη.
Καλημέρα! :))

zero είπε...

Αν καταλαβα καλα... το πρασινο χρωμα σου αρεσει ε?
Καλα θα σου στειλω κανα δυο και διαλεγεις οποιο σου αρεσει.
Βεβαια...
θα μπορουσες να μου πεις και απο μονη σου, ποιο σου αρεσει πιο πολυ απο οσα δικα μου σχεδια εχεις δει.
Την καλησπερα μου.

zero είπε...

Αα... τωρα το ειδα...
στειλε μου ενα μειλ για να δω το δικο σου.

M-meggie είπε...

Χαχα Μαριαννούλα μου από τους πολλούς και τους βαθείς στοχασμούς μου έχω πιάσει πάτο γλυκιά μου.
Καλό σου βράδυ και μην ακούς τι λέω, πολλές φορές παραμιλάω.

Κούκε, τι να πω;
Το ευχαριστώ μου φαίνεται λίγο. Το πόσο μέσα έπεσες, το ξέρεις ως φαίνεται. Τον ίδιο δρόμο, σε παράλληλους χρόνους και με τον ίδιο πόνο πορευόμαστε ε; Αλλιώς δεν εξηγείται.
Να είσαι καλά και θα μου επιτρέψεις το πορτραίτο μου να το βάλω στο …σαλονάκι της νοτας μου.

Ανέμου σκορπίσματα τα πολύτιμα «αξεσουάρ μου» και βεβαίως και του κάθε ένα μας σε μοναδική ανάλυση γράφεις.

Έχεις άραγε καταλάβει πόσο δυνατή είναι η πένα σου στο πεζό λόγο; Δεν υποτιμώ την ποίηση ως έκφραση αλλά μιας και κατανοώ πιότερο το πεζό, τον αναζητώ και σε σένα τον βρίσκω.
Καλό σου βράδυ.

Zero μου δεν έχει αξία τι προτιμώ εγώ, αλλά εσύ τι θέλεις να δώσεις. Αγαπημένο μου χρώμα δεν είναι το πράσινο. Το πράσινο με ξεκουράζει. Αγαπάω το γκρι το ανοιχτό και το μπλε της άκουα μαρίνας.
Καλό σου βράδυ.

Κούκος είπε...

Nότα,
για να μην υπάρξει παρεξήγηση το ποίημα (τραγούδι) δεν ειναι δικό μου. Όπως θα είδες και στο βίντεο που σου έστειλα είναι σε στίχους (και μουσική) Αλκίνοου Ιωαννίδη.
Και μάλλον πρέπει να το αναφέρεις εκεί που λες για το χάρισμα.