Τετάρτη 25 Ιουνίου 2008

Αντί «πρέπει» … «αξίζει»!!!

Κάπου το διάβασα. Σ’ ένα βιβλίο, πρόσφατα κι από τότε το σκέφτομαι συνέχεια. Δεν ξέρω πως και γιατί, μα πάντα θεωρούσα το «πρέπει» σαν αξίωμα της ζωής. Πιθανόν έτσι να μου έμαθαν, έτσι να ήξεραν, έτσι να πίστευαν, έτσι να έζησαν. Ποιος ξέρει; Ποτέ, μετά από όλα αυτά τα «πρέπει» που μου είπαν, δεν τους ρώτησα αν «έπρεπε» τελικά να μου τα πουν, αλλά κι εκείνοι ποτέ μετά δεν αναρωτήθηκαν τι έκαναν. Θεωρήθηκε δεδομένο πως έπραξαν σωστά, πως το «νερό κυλάει στο αυλάκι του», πως η ζωή επαναλαμβάνεται, πως τα τρένα περνάνε από τους ίδιους σταθμούς και πως το τέρμα είναι ίδιο για όλους. Και ξαφνικά, μια αράδα σε ένα βιβλίο, μια πρόταση, μια προτροπή κι όλα τα δεδομένα γίνονται άγνωστα. Διαφεύγουν και σκορπίζουν. Εγκλωβίζονται στο χρόνο και αδειάζουν στο χώρο.

Όπου «πρέπει» στέκει το «αξίζει»;
Η σκέψη πολύ απλή και στα πολύ απλά, τεράστια η αγωνία. Γιατί μου φαίνεται εφιάλτης αξημέρωτος και η παραμικρή προσπάθεια να βρω την απάντησή μου; Ακόμα κι αν μου κάνω την ελεημοσύνη να μην κοιτάξω πίσω για να μετρήσω πόσα από τα «πρέπει μου» θα μπορούσαν να αξιολογηθούν ως να «άξιζαν» και πάλι δαγκάνες θα με έσφιγγαν για το παρόν, για το μέλλον.

Αντί «πρέπει» … «αξίζει». Όσο περισσότερο το βλέπω, όσο το νιώθω να με περιτριγυρίζει σαν τη μόνη αλήθεια, τόσο διαισθάνομαι πόσο ουτοπία θα μείνει για μένα.

Συμβιβασμός, μου είπαν, είναι η ζωή και … τους πίστεψα. Τώρα που αγνάντεψα τον ισχυρό αντίλογο, έχω πλέον συμβιβαστεί.
Κρίμα μου ...

26 σχόλια:

Μαρια Νικολαου είπε...

H αληθεια ειναι πως ποτε δεν ημουν του "πρέπει" αλλα του "θελω" και ετσι εκανα.
Σιγουρα ειναι πολυ καλυτερο..
Δεν ειναι δυσκολο να το κανεις εστω και τωρα αν το θες πραγματικα
Καλημερα Νότα

ενας ανοητος αντρας είπε...

ακουμπισες λεπτη χορδη
του θελω και του πρεπει ...
ωραια να κανω μονο οτι θελω...
αλλα μεχρι να καταλαβουμε τι θελουμε δεν προλαβαν ολοι οι αλλοι- οι καλοι δεν αμφισβητω τις προθεσεις τους-να μου καταγραψουν τα θελω μας ?

αρα θελω οτι με μαθανε να θελω ....

αν τωρα καταφερεις και βρεις καποιον δρομο και αλλαξεις ...ολα καλα
βεβαια και εκει θα εχεις αποφασισει με αξωνα την αρνηση στα θελω των αλλων

οποτε εισαι χαμενος απο χερι ...
επαναστατης του γλυκου νερου?
ή συνεχιστης της νορμας ?

ουφ δυσκολες σκεψεις για καλοκαιρι..

καλη σου μερα !!!

M-meggie είπε...

Αχ Μαράκι μακάρι να μπορούσα να το θέλω πραγματικά.
Καλό σου απόγευμα.

M-meggie είπε...

Ανόητε (ανόητος;;;) άντρα καλώς ήρθες. Ο Κοέλιο έγραψε ό,τι λες και φυσικά πολλοί το ξέρουμε ήδη. Μας έμαθαν ακόμα και να θέλουμε, ό,τι θέλουμε.
Οι σκέψεις είναι παντός καιρού πάντως.
Καλό σου απόγευμα

jacki είπε...

Συμβιβασμός...να μια κουβέντα που δεν την τολμάω.
Μοιάζει λυγμός μικρού παιδιού που βρήσκει μια καρδιά...
Αξίζει άραγε να ζούμε μια ζωή με τα πρέπει μας ή καλύτερα με τα πρέπει που μας επιβάλλουν;
Καλημέρα.

Υ.Γ. Έπαιξα τελικά.

Ανώνυμος είπε...

Τώρα που αγνάντεψες τον αντίλογο, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις. Μια απόφαση είναι η απόσταση από το πρέπει στο θέλω, τίποτε άλλο, απλά τα πράγματα, αρκεί να αξίζει.

Σ' ευχαριστώ κι από εδώ για το γνήσιο ενδιαφέρον σου και τη βοήθειά σου στις δύσκολες στιγμές.

Καλή σου μέρα :)

marianaonice είπε...

Ποτέ δεν είναι αργά Νότα μου για να ξεφύγει κάποιος από τους συμβιβασμούς του!! Καλύτερα ελεύθερα να πορευόμαστε και ας μην αξίζει πάντα!!
Δεν θα το μάθουμε ποτέ αν άξιζε αν δεν τολμήσουμε!!
Καλή σου μέρα.

marianaonice είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

oso kai na sumbibasteis
oso kai sta prepei na baleis prosta ena ''a3izei''
h kardia kapoia stigmh 9a epanastatisei kai monh ths 9a se odhghsei stis pragmatikes epi9ymies
h proswpikh empeiria ayto m dida3e
sto xarizw kai an d sou kanei peta to
xalali!!a3izeis!


kalh sou mera

Alkmini είπε...

νοτακι μου
καλησπερα κοχυλενια
μακαρι να μπορουσαμε να πεταξουμε στον καδο ολα τα πρεπει και να κρατησουμε μονο τα θελω μας.
μακαρι!
φιλακια πολλα.

Roadartist είπε...

Νοτα νομιζω οτι οι περισσοτεροι στη σημερινη κοινωνια παμε με το 'πρεπει'.. Λαθος ομως.. Ελα να το αλλαξουμε :) πριν ειναι αργα.. ποτέ δεν είναι αργά.. Κατω τα πρεπει!!!!!!!!!! :) ΦΙΛΙΑ!

ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΗ... είπε...

Ισως τα "πρεπει" να ειναι καταπιεσμενα "θελω" της πλειονοτητας,"θελω" που δεν πραγματωθηκαν και ισως αυτη η οδος που δεν πραγματοποιουνται τα "θελω" να ονομαζεται "πρεπει".
Εγω παντως δεν τα αποδεχομαι και δεν μου επιτρεπω τους συμβιβασμους μαζι τους...
Δεν αξιζει να "πρεπει", αξιζει να "θες"...

Την καλησπερα μου!

M-meggie είπε...

jacki μου δεν τη τολμάς τη λέξη εσύ, η ζωή την επιβάλλει.
Και ναι, έπαιξες και μάλιστα όπως περίμενα να κάνεις. Στις αλήθειες σου μικρά ψεμματάκια. Δεν γινόταν αλλιώς.
Καλό σου απόγευμα

M-meggie είπε...

evaggelia μου αρκεί ... να αξίζει. Μετά η απόφαση είνα σαν ήδη παρμένη.
Για τον μικρό σου διάβασα. Μπράβο του για την απόφασή του και καλό κουράγιο γλυκιά μου και σε σένα και σ'αυτόν.
Καλό απόγευμα

M-meggie είπε...

Αχ Μαριάννα μου, όταν τελικά δεν αξίζει τότε έχει νόημα να μην συμβιβαστείς. Πάντα σωστή!!
Καλό σου απόγευμα

M-meggie είπε...

fei μου καλώς ήρθες. Το δώρο σου δεκτό και βέβαια δεν θα το πετάξω. Άλλωστε συμφωνώ απόλυτα.
Σε ευχαριστώ
Καλό απόγευμα

M-meggie είπε...

Αλίκη μου, ευτυχώς που υπάρχει και η λέξη : μακάρι. Χωρίς αυτή τι θα γινόμαστε;;
Καλό απόγευμα κοχυλένια μου

M-meggie είπε...

roadartist τουλάχιστον να γινόταν να τα μετριάσουμε!! κάτι θα ήταν κι αυτό. Πάμε και βλέπουμε ε;;
Καλό σου απόγευμα γλυκιά μου

M-meggie είπε...

Πρωτόπλαστη μπράβο. Αφού δεν σου επιτρέπεις τα "πρέπει" και αυτά δεν υπάρχουν στη ζωή σου είτε ευτυχία, είτε δυστυχία συναντάς είναι τελικώς ό,τι έχεις επιλέξει εσύ.
Να είσαι καλά.

Ανώνυμος είπε...

Ολά είναι μέσα στο μυαλό μας
αδυνατούμε όμως να τα εφαρμόσουμε
Αλλότε πάλι μην πω τις περισσότερες φορές είναι αντικειμενικά δύσκολο να
καταφέρουμε να μην συμβιβαστούμε
Ας το παραδεχτούμε θέλουμε δεν θέλουμε είμαστε όλοι συμβιβασμένοι
Αυτό επιβάλει άλλωστε η "κοινωνία"
Τουλάχιστον ας αμολήσουμε ψήλα τη φαντασία μας να πετάξει, να αντισταθεί σε όποιον θελήσει να την αφοπλίσει
νότα μου ας διαφυλλάξουμε το πρόσωπο της ψυχής μας καθαρό

Καλό βράδυ να έχεις

kryos είπε...

Κι έρχεται η στιγμή που βλέπεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη μ εκείνο το συγκαταβατικό χαμόγελο του συμβιβασμού κι αναρωτιέσαι που να πήγε εκείνη η λάμψη που είχε το βλέμμα εκείνο κάποτε .

Και η φωνούλα μέσα σου που έκανες πως δεν άκουγες όλα αυτά τα χρόνια γιατί άρχισε ξαφνικά να δυναμώνει ?

Πόσο μπορείς να αντέξεις τότε χωρίς να επαναστατήσεις στα πρέπει που σου επέβαλαν ?

Το άθλημα είναι ατομικό ....με προσωπικό κόστος και ευθύνη... όταν έρχεσαι για πρώτη φορά σε σύγκρουση με τον Εαυτό σου ... γιατί τον αγνόησες ουκ ολίγες φορές .

Να έχεις ένα υπέροχο βράδυ Νότα μου !!! χάρηκα που πέρασα από το σπίτι σου .

Do it yourself είπε...

Καλή εβδομάδα και καλό μήνα!

Aξίζει... Ίσως και να πρέπει.

Έστειλα το παρακάτω e-mail στο Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ με κοινοποίηση στον ΟΠΑΠ:
Παρακαλώ να κάνετε όλες τις αναγκαίες ενέργειες προς τον ΟΠΑΠ για να σταματήσει το αντεργατικό (και από πολλές απόψεις χυδαίο) διαφημιστικό πρόγραμμά του, που ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΑ προτρέπει στην μη πληρωμή των υπερωριών του προσωπικού.

Νομίζω ότι, αν συμφωνείτε, είναι σκόπιμο να στείλετε κι εσείς κάτι ανάλογο. Πιάνουν τόπο αυτά όταν είναι πολυάριθμα!
Τα e-mail τους είναι αντίστοιχα:
info@inegsee.gr και info@opap.gr

Διαμαρτυρηθείτε! Κάνει καλό!!!

Λάκης Θλιμμένος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Λάκης Θλιμμένος είπε...

Μου το είχε πει μια φίλη όταν ήμουν στο 1ο έτος της σχολής μου καθώς μ' έβλεπε να ακολουθώ πιστά τον συμβιβασμό του "καθως πρέπει". Πέρασαν πολλά χρόνια για να αντιληφθώ (κάπως) την σημασία της φράσης της, αλλά από τότε άλλαξε και η ζωή μου - ακόμη δεν ξέρω εάν είναι προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο. Το μόνο που ξέρω είναι ότι κοιμάμαι ήσυχος τα βράδυα. Μου είχε πει: Καλύτερα να λυπάσε για κάτι που έκανες παρά για κάτι που δεν έκανες!

Καλό απόγευμα γλυκιά μου μελωδία

M-meggie είπε...

Ελένη μου, χαρταετοί το μυαλό μας. Χαρταετοί ψηλά, εκεί, στον απέραντο ουρανό.
Καλό σου ξημέρωμα

Kryos καλώς ήρθες.
Ναι, το άθλημα είναι αυστηρά ατομικό. Ούτε καν προπονητής δεν υπάρχει, ούτε έπαθλο, ούτε ρεκόρ. Απολύτως τίποτα. Μόνο εμείς και ο εαυτός μας.
Σε ευχαριστώ.

M-meggie είπε...

do it yourself καλό σου μήνα.


Λάκη μου κάπως ήσυχη κοιμάμαι κι εγώ.
Να είσαι καλά
την καληνύχτα μου