Παρασκευή 30 Μαΐου 2008

Γράμματα ....

Πολλά, πάρα πολλά. Μικρά, μεγάλα, πλαγιαστά, ορθά, πολύχρωμα, μαύρα ή άσπρα γράφονται και σχηματίζουν λέξεις, προτάσεις, κείμενα ολόκληρα, μισά, μισοτελειωμένα, κρυφά, φανερά, καθάρια, ζαλισμένα, μεθυσμένα, χαρούμενα, λυπημένα, πικραμένα, άρρωστα, παράλογα, λογικά, εμπνευσμένα, πεζά, ασυνάρτητα, δυνατά, αδύναμα, χαζά, ανόητα ... μα όλα ανθρώπινα.
Το κυρίαρχο είναι αυτό. Όλα τα γράμματα που συνθέτουν λογισμούς, μα όλα, είναι ανθρώπινα Δημιουργούνται από ανθρώπους, από αυτούς που είναι μέσα στη ζωή, ό,τι πιο θαυμαστό υπάρχει και συνάμα ό,τι πιο αξιοθρήνητο.
Άπειρα τα γράμματα, τρομακτικοί οι συνδυασμοί τους, μαγικές οι δυνάμεις τους, αναπόφευκτες οι αδυναμίες τους. Συνδυάζονται και συνδέονται άρρηκτα με τους ιδιοκτήτες τους. Τους καθορίζουν, τους φωτογραφίζουν, τους προδίδουν, τους αναγκάζουν σε αποκαλύψεις, σε ανακαλύψεις, σε ανιχνεύσεις, σε αναζητήσεις. Τέλος τους εκθέτουν και τους προφυλάσσουν
Τέτοια γράμματα διαβάζουμε εδώ μέσα και ανάλογα με τις ψυχές μας τα αναπνέουμε. Άλλες φορές οι ανάσες μας έρχονται κοντά, κι άλλες φεύγουν μακριά από ό,τι την δεδομένη στιγμή δεν μας ταιριάζει, δεν μας "κάθεται" αρμονικά με ό,τι βιώνουμε, δεν μας "προβάλει" ό,τι νιώθουμε.


Σε όλες τις περιπτώσεις είναι λυπηρό να κρίνουμε.

Για σκεφτείτε το ήρεμα και ψύχραιμα. Όταν κρίνουμε, όταν βγάζουμε αποτέλεσμα - συμπέρασμα και εν τέλει απόφαση - κρίση με τι δεδομένα το κάνουμε. Με γράμματα που διαβάζουμε και που στην ουσία ψάχνουμε εναγωνίως να τα ταυτίσουμε με κάτι γνώριμο δικό μας. Έτσι μόνο τα κατανοούμε. Όταν δεν το καταφέρνουμε, πέφτουμε στην παγίδα να τα δαιμονοποιήσουμε ενώ θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου ή να τα παραβλέψουμε ή αν ασχοληθούμε, να τα "χιλιοψάξουμε".

Πολλές φορές έχω παραβλέψει γιατί δεν φτάνει το μυαλό μου στην αντίληψή τους, δεν φτάνει το βίωμά μου στην αφομοίωσή τους, δεν φτάνει η νοοτροπία μου, η ψυχή μου στην εμπέδωσή τους.
Πολλές φορές ακόμα δεν έχω ασχοληθεί γιατί είμαι "αλλού", σε άλλο μονοπάτι, σε άλλη "φάση".

Όμως, όταν έχω "χιλιοψάξει" το έχω κάνει μόνο για μένα, γιατί μόνο αυτό είναι το "ικανό μου" ή αν θέλετε, μόνο γι'αυτό αναλαμβάνω την ευθύνη.

Μην υποψιάζεστε πως είμαι ανυποψίαστη ... στο μέτρο των δυνατοτήτων μου βεβαίως.
Σε "αλκυονίδες" ημέρες βρίσκομαι όπως εύστοχα υποψιάστηκε η "Ανασαιμιά" φίλοι μου.

31 σχόλια:

Εξερευνητής είπε...

Συγγνώμην, Νότα "μου", πολύ ωραία τα λες για τις λέξεις αλλά...
μένω κολλημένος στις ΛΕΞΕΙΣ που χρησιμοποίησε ο Εισαγγελέας του Άρειου Πάγου κ. Σανιδάς για κάτι που τού ζήτησαν να αποφανθεί:
Είπε λοιπόν ο ακριβοπληρωνόμενος αυτός ΑΝΩΤΑΤΟΣ Δικαστικός ότι κάτι τέτοιο [αυτό που τόν ρωτούσαν] ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ [όχι τό απαγορεύουν, προσοχή!] το Σύνταγμα και οι Νόμοι.

ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ το Σύνταγμα και οι Νόμοι, κ. Σανιδά μου, το ...διάβασμα;;; Πουθενά από όσο ξέρω.
Να μην διαβάζουμε λοιπόν...

Κι έφτασε ΑΥΤΟΣ να γίνει Εισαγγελέας Α.Π.

Βοήθειά μας...

faraona είπε...

Νοτα χαιρομαι για τις Αλκυονιδες σου!
πολλα φιλια.

M-meggie είπε...

Εξερευνήτη καλημέρα και καλό μήνα και ... βοήθειά μας!!!!

Faraona μου, σε ευχαριστώ.
Καλό σου μήνα

Λάκης Θλιμμένος είπε...

Συμφωνώ στα περισσότερα που αναφέρεις αλλά ίσως και η καλοπροαίρετη κριτική να μην είναι τόσο και τόσο κακό. Εξάλου μερικές φορές ίσως είναι και αυτό που αναζητάμε, δηλαδή να επιβεβαιώσουμε τις απόψεις μας μέσω της κριτικής των άλλων.

Καλό σου μήνα και απ εδώ όμορφη μου μελωδία

marianaonice είπε...

Πολύ χαίρομαι Νότα μου που βρίσκεσαι σε αλκυονίδες μέρες! Εύχομαι πάντα η ζωή σου να είναι γεμάτη τέτοιες μέρες!!
Συνέχισε γλυκειά μου και μην ψάχνεις πολλά στα γράμματα! Μόνο γράμματα είναι, μη δίνεις σημασία. Η λάμψη που βγαίνει από αυτά να σε νοιάζει!
Κράτα τη και προχώρα!
Φιλιά και καλό καλοκαίρι!!

. είπε...

Μέσα σε αυτό το τόσο όμορφα δοσμένο κείμενο(όπως παντα),είπες Νότα μου μια μαγική λέξη."Χιλιοψάξουμε".
Είναι πολύ σημαντικό αυτό!Αρκούν ελάχιστα γράμματα για να δημιουργήσουν τη λέξη κ λ ε ι δ ί.
Μια λέξη που μπορεί να ξεδιπλώσει όλη την αλήθεια για τον κειμενογράφο.'Οχι για να κρίνουμε,όπως πολύ σωστά λες. Μα για να "γνωρίσουμε"(αν φυσικά ο αναγνώστης ανήκει σε κείνη τη κατηγορία, που ένας από τους στόχους του είναι η μελέτη της ανθρώπινης ψυχής (ή ...ψυχοσύνθεσης).
Και το ενδιαφέρον είναι να κατανοούμε, χωρίς να βρίσκουμε κάτι γνώριμο,δικό μας βίωμα να ταυτίσουμε ή να ταυτιστούμε.Εκεί είναι το "εύκολο" και πολλές φορές παραπλανητικό, σε μια κρίση λανθασμένη και όχι αντικειμενική.

'Οσο για της "αλκυονίδες μέρες"σου, (όπως...ψυχανεμίστηκα),εύχομαι να μην είναι "αλκυονίδες μέρες",αλλά ένα μακρύ και όμορφο καλοκαίρι!
Καλό σου μήνα!
Φιλί!

Ανώνυμος είπε...

Να ζεις πάντα κάτω απο τη σκέπη
των αλκυονίδων

καλό μήνα
φιλιά πολλά

Γωγώ Πακτίτη είπε...

πονάει η γλώσσα της αλήθειας
όταν μέσα μας γυρνάει...
όποιος τον πόνο τούτο δεν αντέχει,
χαράζει ταμπέλες που κρίνουν αθώους...

καληνύχτα με χαμόγελο...:)

Ανώνυμος είπε...

Μου έλειψες. Υπέροχο το κείμενο. Κι εγώ που είμαι τόσο ρομαντική και ψάχνω κι αναλύω, μια λέξη, ένα γραμματάκι τόσο δα, λοξό, ίσιο, καθαρό, ανορθόγραφο, ταπεινό ή περήφανο, χαίρομαι που σε διαβάζω. Πολύ χαίρομαι

jacki είπε...

Καλές Αλκυονίδες λοιπόν σε εσένα που μπορείς να τις ζήσεις.
Καλημέρα.

M-meggie είπε...

Όταν η κριτική είναι καλοπροαίρετη δεν ονομάζεται κριτική Λάκη. Ονομάζεται συμβουλή.
Καλό σου βράδυ

M-meggie είπε...

Μαριάννα μου, σε ευχαριστώ.
Μόνο λοιπόν τη λάμψη των γραμμάτων. Έχεις δίκιο απόλυτα.
Καλό μας καλοκαίρι γλυκιά μου

M-meggie είπε...

Ανασαιμιά μου, το κατέχεις βλέπω το θέμα. Το κατέχεις καλά και μου αρέσει αυτό.
Ευχαριστώ για τις ευχές και καλό καλοκαίρι σε όλους μας. Μετά το χειμώνα, έναν βαρύ χειμώνα, το καλοκαίρι.
Καλό βράδυ

M-meggie είπε...

Ελένη μου σε ευχαριστώ.
Καλό σου βράδυ

Γωγώ μου ό,τι έγραψα εγώ σε τόσες αράδες το είπες εσύ σε τέσσερις μικρούς στίχους τόσο δυνατά που με ... ξεκούφανες.
Νασαι καλά γλυκιά μου
Καλό σου βράδυ

M-meggie είπε...

freedula μου και μένα μου λείπεις.
Θα έρθει η ώρα μας.
Καλό σου βράδυ

M-meggie είπε...

jacki μου όλοι μπορούμε να τις ζήσουμε. Για όλους έρχεται η ώρα. Υπομονή
Καλό σου βράδυ μικρή μου

Νηφάλια Μέθη είπε...

νότα μου καλο μας μήνα!!!

να γίνονται τα γράμματα που δεν φτάνουμε δρόμοι μέσα μας για ξέφωτα...ετσι το νιωσα το ποστ σου!

να σαι πάντα καλά!

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

"Σε όλες τις περιπτώσεις είναι λυπηρό να κρίνουμε"

Aς τα διαβάζει ο καθένας μας από τη δική του οπτική γωνία. Ας τα εισπράττει κατά πώς τα κατανοεί και βάσει των δικών του ζητουμένων και γνώσεων
Και εκεί να μένει
Η κριτική προϋποθέτει πλήρη και σαφή γνώση του αντικειμένου.
Και ποιός μπορεί να κρίνει το συναίσθημα του άλλου;
Πολύ όμορφο κείμενο ....βάζεις τα πράγματα στη θέση τους
Καλή σου μέρα και πάντα "αλκυονίδες" να ναι οι μέρες σου!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

kalynama είπε...

Κρίνουμε ανθρώπους και πράξεις χωρίς να τοποθετούμε το εγώ μας μέσα εκεί...
Εύχομαι να είσαι καλά.. να χαίρεσαι τις πρώτες μέρες του καλοκαιριού και να χαμογελάς...
ακόμα και στην πιο αρνητική ή κακοπροαίρετη κριτική... αυτό να είναι το όπλο σου. Το χαμόγελό σου :-)

M-meggie είπε...

Φύρδην μύγδην πολύ σωστό το "ποιος μπορεί να κρίνει το συναίσθημα του άλλου". Πάρα πολύ ουσιαστικό.
Καλό σου βράδυ γλυκιά μου

M-meggie είπε...

Μέθη μου έχεις δίκιο. Και αυτό ήθελα να πω όπως το γράφεις.
Καλή σου νύχτα

M-meggie είπε...

kalynama μου χαμογελάω. Τώρα χαμογελάω.
Την καληνύχτα μου

Ανώνυμος είπε...

Δεν μου αρέσει να ασκώ κριτική όσον αφορά τον λόγο που εκφράζει και πως τον εκφράζει ο άλλος.
Να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω ναί.
Αν δεν τον κατανοώ, δεν τον πιστεύω ,ή δεν μου αρέσει απλά
γυρνάω σελίδα. Αλλά τιμητής των πάντων δεν το θεωρώ τιμιτικό για μένα να γίνω.
Την συμπάθεια και την εκτίμησή μου σε σένα εκφράζω απερίφραστα, και είμαι ανοικτή σε όποια καλόπιστη και καλοπροαίρετη κριτική.
Ισμήνη

http://Isminy.pblogs.gr

Κούκος είπε...

Νότα μου,
εύχομαι οι αλκυονίδες μέρες σου να κρατήσουν μια ζωή. Σου είχα πεί παλιά ότι μ΄αρέσει πολύ το μαύρο σου. Το φωτεινό σου όμως είναι το "ικανό σου"

. είπε...

'Ηρθα να σου αφήσω μια πρόσκληση Νότα.Θα τη βρεις κάτω από το χαλάκι της εξώπορτας.

Ν.Α. Λάμπης είπε...

«...λέξεις, προτάσεις, κείμενα ολόκληρα, μισά, μισοτελειωμένα, κρυφά, φανερά, καθάρια, ζαλισμένα, μεθυσμένα, χαρούμενα, λυπημένα, πικραμένα, άρρωστα, παράλογα, λογικά, εμπνευσμένα, πεζά, ασυνάρτητα, δυνατά, αδύναμα, χαζά, ανόητα ... μα όλα ανθρώπινα.»

Σούουουουουουπερ!

M-meggie είπε...

Ισμήνη μου, το έγραψα πάλι. Η καλόπιστη και καλοπροαίρετη κριτική είναι όμοια με συμβουλή.
Σε ευχαριστώ για την εκτίμησή σου.
Καλό σου απόγευμα

M-meggie είπε...

Κούκε μου, οι αλκυονίδες δεν μπορεί να κρατάνε για μια ζωή, ίσως μια στιγμούλα μόνο.
Σε ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη σου στο "ικανό" μου.
Καλό βράδυ

M-meggie είπε...

ανασαιμιά μου, ευχαριστώ. Θα περάσω να σηκώσω το χαλάκι σου.
Καλό σου βράδυ

ν.α.Λάμπης χαίρομαι που σου άρεσε η καταγραφή των γραμμάτων.
Να είσαι καλά.

Ανώνυμος είπε...

kritikh........
toso leptes oi xordes tis eyais9hsies mas poy mporei h kritikh na tis spasei
ma opws eipes kai esy einai le3eis
le3eis poy o anemos tis pairnei
kai einai wraio mono na tis koitame apo makrua poy ta3ideyoyn
na mhn toys dinoyme xwro sthn kardia mas
otan tous dinw xwro sthn kardia moy mporei na ginoyn agka9ia
gia ayto protimw na tis koitazw apo makrua
zwntas k egw kt alkuonides m.......
xairomai poy tis zeis kai esy.....
filakia

Ανώνυμος είπε...

kritikh........
toso leptes oi xordes tis eyais9hsies mas poy mporei h kritikh na tis spasei
ma opws eipes kai esy einai le3eis
le3eis poy o anemos tis pairnei
kai einai wraio mono na tis koitame apo makrua poy ta3ideyoyn
na mhn toys dinoyme xwro sthn kardia mas
otan tous dinw xwro sthn kardia moy mporei na ginoyn agka9ia
gia ayto protimw na tis koitazw apo makrua
zwntas k egw kt alkuonides m.......
xairomai poy tis zeis kai esy.....
filakia